jueves, 12 de septiembre de 2013

KONPETENTZIA DIGITALA ETA INFORMAZIONALA ESKOLAN

Gaur egun, XXI. mendean, eskola nahasmen baten aurrean aurkitzen da konpetentzia digitalaren aurrean.  Gizartea era oso azkarrean eboluzionatzen ari da eta eskolak berrikuntza hauetara moldatu beharra dauka. Bai ikasleek, eta bai irakasleek, oso argi daukate teknologia digitalek sortzen ari diren forma kultural berriei  ezin diotela bizkarra eman. Izan ere, aldaketa horiek ikastetxeen funtzionamenduan eragina dute.  Orain arte, eskolan,  irakatsi eta ikasi  liburuen erabilpenarekin egiten zen. Gaur egun, berriz, adituek diotenez, baieztatu dezakegu, etorkizun gertu batean, ikastetxeetan internet eta ordenagailuekin lan egingo dela eta, beraz, paperean dagoen materialarekin lan egiteko hezkuntza ereduari, egunak geratzen zaizkiola desagertzeko. Artikuluan aipatzen duenaren arabera, ikasleek aldaketa hauei aurre egiteko ez dituzte zailtasun handiak izango. Oraingo ikasleak, txiki txikitatik teknologia digitalekin harremanetan egon dira eta egunerokotasunean erabiltzera ohituak daude.
            XXI. mendean ematen ari diren aldaketa digitalen aurrean, hezkuntza-aditu askok, hezkuntza sisteman, alfabetizazio berriak txertatzeko eskatzen dute. Hori dela eta, hainbat adituk alfabetizazio berriak proposatzen hasi dira:
            - Ikus-entzunezko alfabetizazioa: Bideoak eta hauen sorkuntzak, irudi bidezko aurkezpenak, bideokonferentziak, besteak beste.
            - Alfabetizazio digitala: Ikasleei teknologien erabilpena irakastean datza.
            - Alfabetizazio informatiboa: Honen helburu nagusia, informazioa bilatzeko konpetentziak garatzea da, hau da, informazioa bilatu, aukeratu analizat (wikipedia, blogak…)
            - Multialfabetizazioa: Honen barruan hainbat dimentsio mota aurki ditzakegu, esaterako, instrumentala, kognitiboa, soziokulturala eta axiologikoa. Azken finean, honekin ikasle kritikoak sortzea lortu nahi da.
           

No hay comentarios:

Publicar un comentario