Prestatu ditugun saioak lehen
hezkuntzako hirugarren zikloko ikasleei zuzenduak daude, LHko bosgarren mailan
daudenei hain zuzen ere. Saio hauetan IKTeekin lanean aritzea erabaki dugu,
hirugarren zikloko ikasleak 10-12 urte bitartekoak, bereziki IKTekin oso eroso
sentitzen direlako eta berezko interesa dutelako.
Saio hauetarako aukeratu dugun
gaia ANIMALIAK dira, ornodunak eta ornogabeak eta hauen elikatze funtzioa, hain
zuzen ere.
20 laguneko talde bati zuzenduta dago, ordu beteko
bost saio erabiliko dira gai hau eman eta lantzeko. Ikasleak lauko taldetan
egongo dira banatuta. Irakasleak gelako arbela digitala erabiliko du azalpen
teorikoak emateko. Azalpen hauek emateko berak prestatutako power point batez
baliatuko da. Behin azalpenak ulertuta informatikako saiora joango dira.
Bertan, interneteko web orri batzuetan dauden jokoetan arituko dira jolasean eta horrela, irakaslea
ziurtatuko da benetan ulertu dutela ikasitakoa. Honetaz gain, klasean
azaldutakoaren inguruko bi bideo ikusteko aukera izango dute.
Orain saio bakoitzean,
zehazki, egingo dena eta erabiliko diren baliabideak azalduko dizkizuegu:
ANIMALIEN
ERREINUA:
1 saioa
1)
Power point – gaiaren aurkezpena (Zer landuko dugu, zer
dakite gaiaz? Aurreiritzietaz abiatu).
2)
Bideoa ikusi (proiektagailuan) :
ü Zelula
ü Animaliak
Vs. Landareak
ü Protozooak
EZ (2.10-3.20 min) – nahastuko dituelako
ü Metazooak
(zelula anitzak): Ornogabeak (7.12 min) eta kordatuak (9.34)
ü Laburpena
·
9.34 minutura arte (Ornogabeak bakarrik)
3)
Ornogabeen azalpena (POWER POINT)
4)
Jolasa (irudiak ikusi eta erantzun: Ornogabeen zein
filumekoa da?)
2 saioa (IKT gelan)
1)
Ornogabeek ez dute eskeletorik, horren ordez zerbait
kuriosoa gertatzen zaie, IKUS BIDEO HAUEK:
-
CANGREJO
ERMITAÑO MUDA
-
MANTIS
RELIJIOSA MUDA DE PIEL
2)
Aurreko saioan ikasitakoaz baliatuz, web orri honetan
jolastu joko didaktiko hauetara:
3 saioa
1)
Etxeko lanak zuzendu
2)
Ornodunak azaldu (POWER POINT)
3)
Aurreko bi egunetakoaz baliatuz eskema sinple bat egin
denok batera (arbela digitala erabiliz, ikasleak beren koadernoetan kopiatuz)
4 saioa
1)
Hurrengo azpi-gaia aurkeztu ANIMALIEN DIGESTIO FUNTZIOA
(aurreiritzietatik abiatuz).
2)
Gaia azaldu Power Point-aren
bidez
3)
Ikasle boluntarioak Power Pointaren behiaren irudiarekin
ulertutakoa azaldu. (Diotenez, ikasitako zerbait azaltzeko gai zarenean benetan
barneratu duzulako da).
4)
Gaiaren eskema / krokisa egin denen artean:
JAN – DIGERITU – SUBSTANTZIAK
ZABALDU – IRAITZI- HONDAKINEN KANPORAKETA
5)
Bideoa ikusten amaitu (osorik)
5 saioan
1)
Errepaso orokorra
2)
Zalantzak argitu
3)
Fitxa/azterketa banatu eta taldeka (eseriak dauden
taldeetan) egin
4)
Bukatzean denak batera (gela osoak) zuzendu ozenki
5)
Irakasleak fitxa/azterketak jaso eta zuzendu ortografia
(Hemen ikusten da benetan zein egon den adi saioetan eta zuzenketetan).
No hay comentarios:
Publicar un comentario